El fotoperiodista Lluís Diez Solano va morir dijous passat, a l’edat de 72 anys. En Lluís, afiliat a l’SPC des dels seus inicis, ha estat en la seva tasca sindical un gran lluitador pels drets dels periodistes a la peça, free-lances, fotògrafs i el conjunt de col·lectius més desprotegits de la professió. Educat en la cultura professional francesa ja que va treballar molts anys en aquest país, va impulsar la lluita pel reconeixement i el respecte dels drets d’autoria dels professionals de la informació. Ha format part de totes les juntes executives de l’SPC des del seu naixement i fins que en el nostre darrer congrés, celebrat el 20 d’abril passat, va deixar pas a noves generacions. Com a professional ha tingut una brillant carrera, col·laborant en les publicacions més prestigioses i participant en les mostres fotogràfiques més importants, com la Visa pour l’image, de Perpinyà. L’SPC lamenta profundament la seva mort i agraeix la immensa tasca desenvolupada. Transmetem una forta abraçada a la seva companya Anna i a la resta de la seva família i amics. El secretari general de la FeSP, expresident de l’SPC i gran amic de Lluís, Dardo Gómez, ha publicat a la pàgina web de la FeSP aquest article, en homenatge al company desaparegut.