La plantilla d’El Periódico de Catalunya ha tornat a sortir ahir dimecres 7 de febrer al carrer per expressar el seu rebuig frontal a l’ERO anunciat per la direcció de Grupo Zeta. Els treballadors han participat en una assemblea reivindicativa enfront de la seu del diari a Barcelona en la qual s’ha presentat una nova convocatòria del Premi Xoriço de l’Any edició ERE 2018. Coincidint amb l’inici del Carnestoltes, la plantilla d’El Periódico ha saludat els nominats per als guardons lluint caretes amb els seus rostres. Aquesta iniciativa forma part del conjunt de mobilitzacions que els treballadors d’El Periódico volen fer per aturar l’ERO que l’empresa vol aplicar per aconseguir rebaixar la massa salarial en un 45%. Cal recordar que Grupo Z acaba de tancar fa unes poques setmanes les revistes Tiempo i Interviú i que abans de festes també va executar un altre ERO al diari Sport que va provocar la sortida de 26 persones i tres més que marxaran el pròxim mes de març.

Tal com expliquen els treballadors d’El Periódico en el seu blog, entre els candidats hi ha la cúpula de Grupo Zeta, formada pel president, Antonio Asensio Mosbah, el conseller delegat, Agustín Cordón, i el director general, Conrado Carnal. En l’anterior edició, la votació popular va decidir que el guanyador fos Asensio, seguit per Carnal i Cordó.

Aquesta vegada, els gairebé 400 treballadors amenaçats per un ERO sobre el 45% de la plantilla i els votants al marge de l’empresa hauran de decidir qui és el directiu que té un paper més important en una retallada salvatge que donarà un cop irreversible a un diari fundat fa 40 anys. La votació es mantindrà oberta a través del compte de Twitter @ComitePeriodico.