La direcció de Grupo Zeta ha desglossat els efectes de l’ERO que pretén aplicar a El Periódico de Catalunya. El hòlding que presideix Antonio Asensio Mosbah «vol despatxar el 65% de la plantilla de comercials de publicitat, que treballen en l’empresa Zeta Gestió de Mitjans», segons explica el comitè Intercentres en el seu blog. El comitè afegeix que a la redacció (El Periódico de Catalunya SL), «Grupo Zeta vol acomiadar el 40% de la plantilla; a logística, el 60%, i a l’empresa d’administració i sistemes informàtics, el 45%. El resultat global de totes les empreses afectades donaria, segons la direcció, un ERO amb una mitjana del 45% en una plantilla de 380 empleats.»

El Comitè d’empresa Intercentres «ha manifestat novament el seu rebuig absolut a un ERO que, a més de deixar a desenes de treballadors al carrer, mostra un temerari full de ruta de Grupo Zeta i la banca en El Periódico que assesta un tall irreversible en totes les àrees, incloent les relacionades amb els ingressos publicitaris i l’elaboració de continguts periodístics. En el 40 aniversari d’El Périódico, el grup sembla obstinat a desmuntar peça a peça el diari mentre segueix engreixant la farcida nòmina d’alts directius. Tot això confirma que l’únic pla de negoci per a El Periódico consisteix a retallar sous i plantilla en lloc d’invertir en un model de qualitat.»

Davant els plans de la direcció d’El Periódico i de Grupo Zeta i els seus reiterats incompliments dels acords aconseguits, «el comitè i la plantilla intensificarem la batalla al carrer i en els tribunals contra el major atac sofert pels treballadors en tota la història del diari. L’última protesta va consistir en un carnestoltes reivindicatiu amb els empleats disfressats dels tres directius candidats al Premi Xoriço de l’Any 2018.

Carta dels treballadors a empreses i patrocinadors
D’altra banda, les companyies i institucions patrocinadores o guardonades del Premi Empresa de l’Any que concedeix El Periódico de Catalunya han rebut una carta del comitè d’empresa «per explicar la cara oculta de Grupo Zeta». Entre els que han rebut l’escrit hi ha Banc Sabadell, Port de Barcelona, Consorci de la Zona Franca, Cambra de Comerç de Barcelona, El Corte Inglés, Esteve, Celsa Group, Worldsensing, Ehumanlife i MyTaxi. Després d’agrair el seu suport al premi d’El Periódico, «demanem en nom de la plantilla la seva comprensió i suport als treballadors amenaçats per l’ERO anunciat i els continus incompliments d’acords per part dels directius sense escrúpols” de Grupo Zeta. Al blog dels treballadors es pot llegir íntegrament la carta enviada.