La Federació Internacional de Periodistes (FIP), organització a la qual pertany la FeSP, ha acusat Israel d’apuntar intencionadament cap els mitjans de comunicació palestins, al mateix temps que manté la seva prohibició que els periodistes estrangers entrin a Gaza. «Cada dia que passa, veiem contínues i cíniques violacions de la llibertat de premsa i dels drets dels periodistes que intenten, en condicions difícils, informar del que succeeix a Gaza», ha dit Aidan White, Secretari General de la FIP. «Tenim informacions que els mitjans a l’interior de Gaza són objectiu dels soldats israelians, mentre s’impedeix l’accés dels mitjans externs».

El 5 de gener passat es va arribar a un compromís entre les autoritats i l’Associació de la Premsa Estrangera a Jerusalem per a permetre que un grup escollit de periodistes estrangers entrés a Gaza. Aquest permís va ser retirat més tard, passant per sobre de l’ordre d’un tribunal israelià que havia ordenat la fi del bloqueig informatiu dels mitjans en la zona. La FIP afirma que qualsevol acord sobre aquesta qüestió no ha de dependre del control de l’exèrcit israelià.

La FIP assenyala així mateix que a l’interior de Gaza les forces israelians van atacar vehicles amb les mencions «Premsa» o «TV« ben marcades. Un càmera va resultar-ne ferit. La FIP ja ha protestat per la destrucció de les oficines d’Al Aqsa Televisió el 28 de desembre, duta a terme per avions israelians en flagrant ruptura de les lleis internacionals. El Sindicat Palestí de Periodistes (PJS) ha expressat la seva preocupació pels informes de la detenció, per part de forces d’Israel, d’un reporter de l’Al-Alam TV que informava des de Gaza.

«És ultratjant que se segueixi impedint als periodistes viatjar a Gaza per cobrir el conflicte, especialment si tenim en compte que els tribunals israelians han decretat el contrari», ha afegit White. «No podem sinó preocupar-nos per les informacions que els que treballen sobre el terreny s’han convertit en objectiu. Una preocupació a la qual se suma la política de denegar la cobertura completa del conflicte i la intimidació dels que ja són allà». Informes del PJS a Gaza afirmen que el diumenge 4 de gener un vehicle que lluia la marca de «TV» i «Premsa», d’ Al Aqsa TV, va ser clarament objectiu dels trets.