La FeSP serà una de les organitzacions ponents a la I Trobada de Periodistes de la Mediterrània que se celebrarà a Almeria el proper mes d’abril. Fins ara, han confirmat la seva presència un total de 112 representants d’organitzacions periodístiques d’Espanya i de 23 països més, entre els quals hi ha Itàlia, França, Portugal, Palestina, Líban, Síria, Israel, El Marroc, Algèria i Turquia. Del total de professionals inscrits, 70 pertanyen a 26 organitzacions professionals d’Espanya i 42 representen a 26 associacions de la resta de països participants, així com diversos membres del comitè executiu de la Federació Internacional de Periodistes (FIP).

Un dels moments rellevants serà la reunió que hi ha prevista entre el president de la Federació de Periodistes d’Israel i de l’Associació de Periodistes de Jerusalem, i el president del Sindicat de Periodistes de Palestina. Tots dos han de liderar la mesa sobre Diàleg i cooperació entre els professionals de la comunicació de la Mediterrània. La FeSP, conjuntament amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya, presentarà la ponència Periodisme compromès amb el diàleg, la pau i la no-violència. Periodistes en conflictes. Per ampliar la informació sobre el certamen, es pot consultar la web de la trobada (www.periodistas2005.com)