La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i els seus sindicats donen suport a la vaga feminista laboral, estudiantil, de cures i de consum del proper 8 de març, perquè és un pas important per demostrar que «si paren les dones, es per al món», i per aconseguir una societat més justa, on dones i homes estiguin en un plànol d’igualtat real i on es pugui eradicar tot tipus de violències cap a les dones.

La FeSP anima a totes les dones en general, i a les dels mitjans de comunicació en particular, a secundar la vaga general o els aturs parcials i a participar en els actes i manifestacions convocades aquest dia, per visibilitzar el treball que realitzen les dones, denunciar la bretxa salarial, lluitar contra la discriminació de gènere i dir NO a les violències masclistes i assassinats de dones.

Les treballadores que vulguin exercir el seu dret constitucional a la vaga, estiguin sindicades o no, no han d’avisar prèviament a les seves empreses ni patir represàlies per parar, perquè ha estat convocada legalment davant l’autoritat laboral: la Comissió 8 de Març –integrada per més d’un centenar d’organitzacions feministes– i els sindicats CGT i CNT han convocat vaga de 24 hora (des de les 0:01 a les 23.59 hores); CCOO i UGT han convocat aturades de dues hores per torns, d’11:30 a 13:30 hores i de 16:00 a 18:00 hores.

Aquesta vaga feminista, convocada internacionalment en més de 70 països amb el lema «Si nosaltres parem, es per al món», està inspirada en la que es va dur a terme a Islàndia el 1975, que va ser secundada pel 90% de les dones d’aquest país. Les organitzacions feministes dirigeixen la convocatòria a les dones, perquè pretenen que es vegi el que passarà si elles deixen d’acudir als seus llocs detreball, de realitzar les tasques de cures i de la llar a les quals tradicionalment es va denominar la feina de casa, d’acudir als centres d’ensenyament i de consumir.

Els homes no tenen prohibit secundar la vaga o les aturades parcials, perquè això seria il·legal, però l’objectiu d’aquesta convocatòria és una vaga per a les dones que evidenciï el treball que realitzen en la societat. Per això, els col·lectius feministes demanen als homes que recolzin aquesta mobilització encarregant-se de les tasques que les dones no realitzaran (cura de filles i fills i persones majors que necessitin assistència, entre altres), desconvocant els actes o esdeveniments que tinguin previstos per a aquest dia, cobrint els serveis mínims assignats a les seves companyes de treball en les empreses on legalment siguin necessaris, assistint a les manifestacions i actes en un segon pla i sense protagonisme, etc.

La Federació de Sindicats de Periodistes subratlla que és molt important que el dia 8 de març no es vegin dones periodistes i comunicadores en les redaccions de diaris, televisions, emissores de ràdio, agències i gabinets de comunicació, i que no divulguin ni publiquin informacions signades per elles, perquè així es posarà en evidència la importància que tenen en aquest sector.

26 de febrer de 2018