La FeSP rebutja la reforma de la Llei general de la comunicació audiovisual que permetrà privatitzar les televisions autonòmiques i externalitzar els espais informatius

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) lamenta i rebutja l’onada d’acomiadaments i el tancament de mitjans de comunicació, que ha portat a la professió periodística a una gravíssima situació: 11.000 professionals de la informació estan inscrits a les oficines de l’atur i molts més han vist empitjorades les seves condicions de treball i reduïts els salaris.

Davant aquesta situació, la Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana a Madrid, afirma rotundament que sense periodisme no hi ha democràcia, i demana al Govern central i als autonòmics que adoptin amb urgència totes les mesures possibles per frenar el deteriorament galopant dels mitjans de comunicació. La crisi econòmica no pot servir com a excusa per seguir tancant mitjans i acomiadant treballadors, perquè amb això es perjudica seriosament la funció social del periodisme i, en definitiva, es limita perillosament el dret constitucional de la ciutadania a rebre informació veraç i plural.

Així mateix, la FeSP mostra el seu rebuig a la reforma de la Llei general de la comunicació audiovisual, actualment al Senat, perquè obre la porta a la possibilitat de privatitzar les televisions autonòmiques i permetrà externalitzar els serveis informatius.

La FeSP expressa el seu suport als treballadors de la cadena Ser, davant l’anunci del Grup Prisa d’acomiadar 200 persones i la reducció del salari a la resta, tot i que l’empresa va negociar i va signar en un ERO que fins a abril de 2013 no pot dur a terme més acomiadaments.

Així mateix, l’Executiva Federal de la FeSP se solidaritza amb els 93 treballadors que han estat acomiadats de la Ràdio Televisió de Galícia (CRTV). Ocupaven llocs interins, però molts d’ells amb sentències judicials a favor seu en què es reconeix que la seva contractació va ser fraudulenta, el més adequat és que no s’executi cap acomiadament fins que aquestes places siguin degudament adjudicades i quedi totalment aclarit el procés d’oferta pública d’ocupació en aquesta empresa.

1 de juliol de 2012
Junta Executiva Federal de la FeSP