La Federació de Sindicats de Periodistes celebra que el Constitucional hagi aixecat la suspensió de la Llei Audiovisual de Catalunya

Vint-i-sis mesos després que el Ple del Congrés dels Diputats acordés tramitar el projecte d’Estatut del periodista professional (EPP) que va presentar IU-ICV, per iniciativa del Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (IOP), la tramitació està pràcticament paralitzada i ni tan sols han comparegut tots els experts que la Comissió Constitucional va decidir escoltar.

La Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana a Madrid, demana de nou al Congrés que agiliti la tramitació del projecte d’Estatut. Si acaba aquesta legislatura sense aprovar aquesta llei, no només haurà incomplert Rodríguez Zapatero el compromís que va adquirir quan era líder de l’oposició, sinó que s’haurà perdut una oportunitat històrica per regular legalment la professió periodística de la mateixa manera que ho està en els països europeus del nostre entorn i en molts altres d’arreu del món.

La FeSP adverteix que no acceptarà un Estatut descafeïnat que no se sembli en res al projecte inicial. Els defectes que contingui han de ser corregits, i el text millorat, però no a costa de convertir-lo en un projecte que no respongui a la necessitat de regular els drets i deures dels periodistes com a garants del dret de la ciutadania a rebre informació veraça.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) celebra que el Tribunal Constitucional hagi aixecat la suspensió de la Llei Audiovisual de Catalunya, que havia decidit al setembre passat a petició del Partit Popular (PP) i del Govern de José Luis Rodríguez Zapatero. Aquesta norma és un precedent per a constituir el Consell Audiovisual estatal, que està previst en la recentment aprovada Llei de la Ràdio i Televisió de titularitat estatal.

La Junta Executiva Federal de la FeSP expressa el seu pesar per l’assassinat del periodista armeni Hrant Dink, a Istanbul (Turquia), que se suma a la llarga llesta d’informadors morts per defensar amb el seu treball la llibertat d’expressió i els drets humans. La FeSP també ha acordat mostrar la seva satisfacció per la decisió d’un jutge de l’Audiència Nacional de reobrir les investigacions per l’assassinat del periodista José Couso i perseguir als seus presumptes autors. Així mateix, la FeSP condemna la sanció imposada per les autoritats del Marroc al periodista Aboubakar Yamai, director de Le Journal Hebdomadaire, que l’ha obligat a deixar aquest lloc.

Madrid, 21 de gener de 2007