Són mesures injustes que fan recaure la crisi en els treballadors que no l’han causat

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu suport a la vaga general convocada per a demà, dia 8 de juny, entre els funcionaris i empleats públics contra les retallades salarials que el Govern ha decidit aplicar a aquests treballadors.

La FeSP fa una crida als professionals de la comunicació d’empreses com les radiotelevisions autonòmiques de Catalunya i Andalusia, i els gabinets de premsa de les diferents administracions, entre unes altres, perquè se sumin a l’aturada com resposta a l’amenaça que suposa per a ells la injusta retallada dels seus salaris malgrat que no són els causants de la crisi.

A aquells que no es vegin afectats per aquestes retallades de manera directa, la FeSP els demana que mostrin la seva solidaritat amb els treballadors en vaga a través de missatges de suport en defensa dels seus drets i participant en les manifestacions convocades pels sindicats.

Tots els treballadors hem de manifestar-nos contra aquestes retallades salarials, que són el preludi d’unes reformes laborals ja anunciades pel Govern i que han estat dissenyades amb criteris empresarials, amb l’objectiu de reduir les indemnitzacions per acomiadaments i augmentar la flexibilitat laboral, cosa que facilitarà la destrucció d’ocupació.

Són mesures injustes i retrògrades, destinades a fer que siguin els treballadors qui paguin les conseqüències d’una crisi provocada per l’especulació financera, protegida per la indiferència culpable dels organismes internacionals de control i la passiva negligència dels governs que han llançat els seus ciutadans als peus d’una espècie de terrorisme financer.

La FeSP crida a la mobilització dels treballadors de la comunicació, mostrant la nostra solidaritat amb els companys en vaga i preparant-nos per resistir amb idèntica fermesa futures mesures previsibles que requeriran una resposta conjunta de tots els treballadors.

7 de juny de 2010