La Federació Europea de Periodists (FEP) ha remès al Consell d’Europa, a la seva Plataforma per a la protecció del periodisme i la seguretat dels periodistes les denúncies que la FeSP va fer en relació al nomenament d’Eladio Jareño com a nou director de TVE i les del SPC referents als nomenaments de diversos càrrecs a TV3 i Catalunya Ràdio.

Així, aquesta plataforma del Consell d’Europa explica que «el 8 de març de 2016, el consell d’administració de la cadena pública espanyola RTVE va decidir nomenar com a director, Eladio Jareño, un excap de comunicació del Partit Popular català. La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), en un comunicat, va condemnar aquesta decisió que és probable que reforci el control governamental sobre el canal públic estatal. El 28 de febrer de 2016, el Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) va deplorar igualment els vincles polítiques dins de la nova direcció dels mitjans públics català (TV3 i Catalunya Radio), a càrrec de persones amb relacions conegudes amb els partits que formen la coalició de govern català, és a dir, ERC i CDC. Els sindicats de periodistes demanen reformes legislatives destinades a garantir la independència dels mitjans públics de la interferència dels partits polítics, en particular fent possible la designació dels membres del consell de mitjans de comunicació públics ambel vot qualificat del Parlament.»