El diari Diagonal ha entrevistat l’advocat Carlos Sánchez Almeida, defensor del treballador del Departament de Postproducció del Centre d’Emissió i d’Informatius TV3 Jesús Rodríguez, pel qual se sol·licita una condemna de set anys de presó per haver filtrat informació sobre l’ERO que l’empresa preparava.

Sánchez Almeida afirma que el treballador «és un cap de turc» i creu que «la Fiscalia i TV3 han abusat». Considera que «és un tema que mai hauria d’haver arribat a judici». A més, afegeix, «és molt discutible que el fet concret de la filtració de l’arxiu d’excel amb les dades de l’ERO es pugui considerar a efectes penals difusió de dades íntimes ja que, probablement, haurien de ser públiques».

L’advocat es remet a sentències, «fins i tot una del Tribunal Suprem, que afirmen que, en les institucions públiques, no hi ha aquest tipus d’intimitat personal i de la pròpia imatge». A més, el lletrat ha aportat a la causa un peritatge que «desmenteix les afirmacions de la policia: no hi ha l’equivalent del que seria l’ADN al món real, no hi ha prova de càrrec, no hi ha cap IP que vinculi l’acusat amb els fets, són tot especulacions que fan els Mossos». Hi ha documentació «que demostra que la xarxa corporativa de TV3 permetia connexions remotes de terceres persones i qualsevol ho podria haver fet», conclou el lletrat.

El comitè d’empresa de TV3 ha convocat una assemblea de treballadors per a matí 31 de març amb l’objectiu de “proposar accions de suport al company i reclamar la retirada de les demandes”. Els sindicats representats al comitè i el mateix comitè han adreçat una carta al president de la CCMA, Brauli Duart, perquè la Corporació es desentengui de l’afer.