La Federació Europea de Periodistes (FEP), ha mostrat la seva satisfacció per la derrota de l’anomenada Llei de BKA (llei antiterrorista) al Bundesrat (Cambra Alta del Parlament Alemany). Diversos Estats Federals s’han abstès a la votació. «Això és una victòria molt important per a la llibertat d’informació a Alemanya i a Europa», ha afirmat el President de la FEP, Arne König. Els nostres afiliats alemanys, així com totes les principals organitzacions de mitjans de comunicació, han criticat contínuament l’esborrany de la llei sobre antiterrorisme, que preveia estendre l’autoritat de l’Oficina de la Policia Criminal Federal (BKA) per a la defensa de delictes greus.»

«Estaria malament admetre que el BKA pogués demanar el material d’investigació dels periodistes perquè això violaria la protecció de fonts», ha afegit König que ha recordat que desafortunadament també hi ha altres països europeus, com Suècia i el Regne Unit, on s’han redactat lleis similars que violen el dret a la informació i els drets humans fonamentals. Una enquesta realitzada recentment per Privacy International, un observatori dels Drets Humans, sobre els efectes de legislació antiterrorista en la llibertat dels mitjans de comunicació a Europa, que havia estat encarregada pel Consell d’Europa, mostra les amenaces d’aquestes legislacions per a la llibertat d’informació i per a la protecció de les fonts. L’informe troba que les lleis ja han afectat seriosament la llibertat d’expressió al mateix temps que proporciona poc benefici en la lluita contra el terrorisme i que sembla que els governs estan utilitzant aquestes lleis per als seus propis propòsits polítics.

L’informe Parlant de Terror: Una enquesta dels efectes de les legislacions contraterroristes sobre la llibertat dels mitjans de comunicació a Europa està disponible a: privacyinternational