La Federació Europea de Periodistes (FEP) dóna suport a les vagues parcials realitzades pel personal de la cadena de televisió pública catalana TV3, des del 15 de juny passat.

Els treballadors de TV3 protesten així contra la persecució impuylsada per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) contra un dels seus companys, el judici contra el qual es farà el pròxim 30 de juny proper. Denuncien també la censura d’aquesta informació per part de TV3.

El treballador està acusat –cosa que ell que nega fermament– d’haver revelat els imports dels salaris pagats per TV3 i Catalunya Ràdio, en el marc de l’ERO llançat per la CCMA l’any 2012. Aquesta persona corre el risc d’una condemna de fins a set anys de presó per pressumpta «violació del secret».

Els treballadors de TV3 i els seus representants estimen aquest procés inútil, donades les regles de transparència en vigor des de fa dos anys i que preveuen la transparència dels salaris públics.

«Ens adherim al missatge de solidaritat de la Federació de sindicats de Periodistes, (FeSP), membre de la nostra federació», ha manifestat Ricardo Gutiérrez, secretari general de la FEP. El procés impulsat «és desproporcionat i constitueix una provocació intolerable segons l’opinió de les organitzacions representatives dels treballadors. La FEP fa una crida la CCMA a renunciar immediatament la persecució contra aquest treballador».