L’Associació Britànica de Periodistes de Ciència ha distingit Michele Catanzaro com el millor periodista científic europeu del 2016 pels seus treballs en diversos mitjans, entre ells El Periódico de Catalunya. Catanzaro ha sigut premiat, en concret, per un reportatge publicat al suplement dominical d’aquest diari titulat ¿Què hi ha en una veu?, sobre les proves forenses de veu, i per dues publicacions en revistes científiques internacionals: ‘Speech forensics: when Hollywood seldom mirrors real-life court cases’, a Euroscientist; i ‘Nuclear deal to free Iranian scientists professionally but not politically’, a Chemistry World.

L’SPC felicita el company Catanzaro, tot un referent de fa temps en la informació sobre ciència, com demostra la seva llarga trajectòria professional. També volem aprofitar aquest merescut guardó per reivindicar un cop més la figura dels col·laboradors en els mitjans de comunicació i demanar a les empreses periodístiques una millora en les seves condicions laborals perquè la majoria dels professionals que formen part d’aquest col·lectiu estan sovint en situacions massa precàries, gens ajustades a la seva contribució professional