Un pas enrera empresarial i una mesura injustificada

El Sindicat de Periodistes de Catalunya denuncia la intransigència de la direcció del diari El Mundo del siglo XXI, que, malgrat la disposició al diàleg dels representants dels treballadors, es nega a una negociació seriosa de la seva proposta de rescindir diversos contractes. Des de l’SPC donem suport a les accions dels treballadors del diari per fer seure la direcció i reprendre les negociacions, de manera que s’eviti un conflicte que afectaria la imatge del periòdic.

Considerem, a més, que la decisió de la direcció d’El Mundo de tancar el quadernet de Catalunya i, com a suposada conseqüència, procedir a l’acomiadament d’una gran part de la plantilla de Barcelona és doblement errònia i injustificada.

En primer lloc, significa un pas enrera en la presència del diari en el mercat català, d’unes característiques específiques, que perd així un producte adeqüat a la realitat catalana i també els articles en català, que significaven una manera més d’introducció en la llengua i la cultura del nostre país.

En segon lloc, el tancament del quadernet per a Catalunya no té per què implicar reducció de personal, si el que es vol és mantenir el nivell d’informació d’aquí : es pot distribuir de forma diferent la informació però no reduïr-la, i no fer passes enrera en el compromís proclamat amb bombo i plateret durant la presentació del diari a Barcelona ara fa quasi nou anys.

Per tot plegat, reclamem de la direcció d’El Mundo que torni al camí de la negociació, que també reconsideri els acomiadaments que prepara, que no creiem justificats per raons econòmiques, i que perjudiquen greument la imatge del diari, la seva influència i la seva difusió a Catalunya.

Barcelona, 1 d’abril de 2004