Després d’una setmana d’assemblees sectorials, la candidatura del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació a TVC s’ha manifestat a favor de votar afirmativament la proposta de preacord a què la direcció i el Comitè van arribar el 28 d’abril, a partir de la fusió de dos documents de les dues parts negociadores, i que comporta una retallada salarial del 5% aquest any i el que ve, a canvi del manteniment de la plantilla i la producció interna, i d’estabilitzar un nombre important de places temporals. A falta d’una valoració única, aquesta proposta no la va firmar la negociadora dels treballadors, sinó que la va passar al plenari del Comitè d’empresa, que va votar traslladar-la a la plantilla mitjançant un referèndum per preservar la unitat del Comitè, que representa tots els treballadors. Les candidatures i seccions sindicals, en canvi, han anat expressant la seva posició de cara a la consulta. CC.OO. i CGT han manifestat que defensaran el NO, mentre que la Candidatura de Treballadors de TVC, UGT i l’SPC opten pel SÍ. Per a la candidatura del sindicat, el motius són aquests:

“1) Ens convé tenir un Conveni tancat (ara en tenim un que començava el 2009 i que està congelat i retallat en l’apartat econòmic, tot i que es compleix en la resta de punts), disposar d’un any i mig per davant per carregar-nos d’arguments i de munició si s’incompleix, procedir a fer els canvis necessaris per mostrar la nostra eficiència sent els que som i crear així les condicions perquè els “taurons” econòmics i polítics de fora no es trobin una TV3 fàcil d’abatre.

2) Més enllà dels salaris, ens juguem el futur de l’empresa, i això ens ha de fer ser molt responsables a l’hora de prendre decisions. Votar NO no crearà les millors condicions per enfrontar els reptes de la unificació d’empreses de la CCMA i del possible Conveni únic, sinó que pot precipitar mesures dràstiques que ens agafarien amb un Conveni obert i havent de lluitar alhora pel manteniment dels salaris i contra els acomiadaments.

3) Votar a favor de la proposta de preacord a què vam arribar la direcció i el Comitè no és un SÍ claudicant, sinó un SÍ realista i de resistència, que pren nota de qui té la paella pel mànec i no es lliura a il•lusions de recuperar el poder adquisitiu a través de mobilitzacions que no està clar que ho garanteixin ni que tinguin el suport públic quan s’està retallant a sanitat, ensenyament i ajuts socials.

4) Cridem a votar SÍ en el ben entès que la candidatura de l’SPC continuarà defensant el model de televisió pública (que era el primer punt del nostre programa electoral), l’estabilitat de la plantilla i la producció interna, així com la transparència de sous i plusos de la direcció i dels exclosos de Conveni. Hem intentat amb la negociadora del Comitè d’empresa aconseguir més garanties per part de la direcció de TVC i de la CCMA, però no ha estat possible de cap manera, i el resultat de la negociació és el text que tothom ha de valorar i que es sotmet a referèndum el 19 i 20 de maig”.

Sant Joan Despí, 14 de maig de 2011