El Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) denuncia la mala praxis en la cobertura informativa que va fer IB3 Radio en el primer dia de vaga a l’ensenyament, de la qual no va informar fins ben avançat el matí. L’SPIB reclama al mitjà autonòmic que compleixi amb la seva funció de servei públic.

“El deure de servei públic que tenen els mitjans de comunicació públics ha tornat desaparèixer a IB3 Ràdio en ocasió de la vaga indefinida d’educació que ha començat avui (per dilluns dia 16).

A la primera jornada de mobilització s’ha silenciat la veu dels sindicats convocants fins a mitjan dematí. L’informatiu matinal ha inclòs la notícia de la vaga en el tercer bloc de l’emissió, i només amb les declaracions del Govern de les Illes.

Els primers butlletins del dematí s’han emès, també, sense la veu de tots els protagonistes de la vaga. IB3 Ràdio tampoc no ha fet cap directe des del punt informatiu del Consolat de Mar, on ha tingut lloc la concentració de milers de treballadors de l’Educació. Pel que fa al programa magazine del matí, El Faristol, el Sindicat de Periodistes ha constatat una tendència continuada a destacar l’opinió del Govern, en detriment a altres agents implicats en la vaga com els professors, els sindicats que els representen o els pares d’alumnes.

El Sindicat de Periodistes de les Illes recorda l’obligació el caràcter de servei públic que han de tenir els mitjans públics i el seu compromís amb tots els ciutadans. Per aquesta raó, han de ser plurals, neutrals, veraços i, en definitiva, democràtics”.