Durant els dies 3, 4, 6 i 7 de juliol passats, es va desenvolupar a l’auditori de l’FNAC de l’Illa Diagonal el cicle Cinema i Periodisme, organitzat per l’SPC. El Sindicat fa un balanç totalment positiu d’aquesta primera part del cicle -que tindrà una continuació a la tardor vinent- tant per l’afluència de públic com per l’interès que va suscitar en els assistents als debats posteriors al passi de les pel·lícules. Els films que es van projectar van ser Buenas noches y buena suerte, dirigida per Georges Clooney, El informe pelícano, dirigida per Alan J. Pakula, Todos los hombres del presidente, també d’Alan J. Pakula, i, Salvador, d’Oliver Stone, totes elles de producció nord-americana. Amb aquesta iniciativa es pretén apropar els debats de la professió periodística al públic en general d’una manera atractiva i lúdica amb l’objectiu de transmetre que aquests temes no pertanyen únicament als professionals de la informació sinó que és la ciutadania la que ha d’exigir el seu dret a la informació i implicar-se en el seu desenvolupament. El programa es preveu continuar de manera més àmplia a la tardor i incorporarà ja pel·lícules d’altres filmografies, especialment europees o llatinoamericanes. També hi haurà un espai per als documentals. La direcció del certamen és a càrrec del periodista i cineasta Rafael Drinot.