El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha condemnat l’agència de notícies Europa Press per l’acomiadament improcedent d’un treballador el desembre de 2003. L’empresa va fitxar de forma il·legal un estudiant de periodisme després del període de pràctiques obligatori amb un contracte de treball en pràctiques quan el redactor encara no havia finalitzat els seus estudis. Aquesta modalitat de contracte només és vàlida per a llicenciats. Al seu venciment, al cap de dos anys, l’agència va comunicar al periodista que l’empresa prescindiria dels seus serveis. Aquest va denunciar els fets al·legant que el contracte s’havia fet en frau de llei i, per tant, la suposada “finalització de contracte” no era res més que un “acomiadament improcedent”. El TSJC li ha donat la raó i Europa Press ha estat condemnada a readmetre’l o bé indemnitzar-lo com preveu la llei en aquests casos. L’agència pot recòrrer aquesta sentència davant del Tribunal Suprem.