El PP acaba de votar, en solitari, la dissolució i liquidació de la Radiotelevisió Valenciana. Aquest atac a la democràcia representarà la pràctica desaparició de l’audiovisual valencià

El ple dels Corts Valencianes ha aprovat avui, amb els vots a favor del PP i en contra de tota l’oposició, la llei que autoritza al Consell a l’extinció, dissolució i liquidació de l’empresa pública Radiotelevisió Valenciana (RTVV). Al final de la votació, els diputats de l’oposició s’han posat d’esquena mentre mostraven cartells amb el lema «RTVV no és tanca» i els membres del comitè d’empresa d’RTVV i els consellers de l’oposició a RTVV presents a la tribuna de convidats han cridat «No teniu vergonya!»

El president dels Corts, Juan Cotino, ha demanat que desallotgessin els representants dels treballadors d’RTVV, que han estat corejats pels aplaudiments de l’oposició posada en peus, i ha suspès la sessió plenària fins a aquesta tarda. La norma, presentada pel grup popular com a proposició de llei i tramitada per lectura única, suprimeix la prestació del servei públic de ràdio i televisió autonòmica de titularitat de la Generalitat valenciana i estableix que, com a conseqüència, es produirà l’extinció dels contractes de la totalitat de la plantilla d’RTVV.

Aquesta mesura suposarà la pràctica desaparició del sector audiovisual valencià, que orbitaba entorn de Canal 9, i l’acomiadament dels 1.600 treballadors directes que formen part de la plantilla de l’ens públic. L’empresa pública va iniciar les seves emissions al 1989, ara fa 24 anys.