La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i els comitès d’empresa de TV3 i Catalunya Ràdio han firmat un preacord sobre l’ERO presentat als dos mitjans que afectarà 225 treballadors en els pròxims quatre anys, 205 a TV3 i 20 a Catalunya Ràdio (inicialment 249 i 58 respectivament).

Les baixes es produiran a mesura que els treballadors compleixin 61 anys o més i que els facin des d’ara fins al 2017. L’empresa els anirà jubilant progressivament. També es preveuen baixes voluntàries i la possibilitat de reduir la jornada. Les indemnitzacions per a les sortides voluntàries serien de 20 dies per any treballat amb un topall de 12 mesos i un permís retribuït de quatre mesos lligat a l’antiguitat. La direcció de la CCMA es compromet a no presentar cap ERO en dos anys.

Ara el preacord ha de ser ratificat pels treballadors en votació i també pel Consell de Govern de la Corporació.