Amb aquesta decisió, el comitè intercentres rebutja “el xantatge plantejat per la direcció, que no es compromet a mantenir el lloc de treball si no s’accedeix a retallar els salaris un 6,25%, situació que es justifica en la previsió de pèrdues per als propers exercicis”. En un comunicat fet públic pel comitè, també es critica que la direcció mantingui la retribució variable per objectius que cobraran a principis d’any “el centenar de directius i llocs de confiança que estan al marge del conveni pel que fa als salaris i que representen el 10% de la plantilla”.

Els treballadors faran una aturada de dues hores per torn, entre les 12 i les 14 h, i les 18 i les 20 h. Per al torn de nit, al centre de treball de Madrid la vaga es farà el dia 17 de desembre entre les dotze i les dues de la matinada. Estan convocats a aquesta vaga els prop de 1.000 treballadors vinculats al conveni col·lectiu d’EFE.

Per als sindicats amb representació a l’agència EFE, el plantejament de la direcció de retallar els salaris “és inacceptable” ja que es pretén “socialitzar unes pèrdues que només són imputables a l’equip gestor, que no ha aplicat el mateix criteri en els exercicis amb beneficis”. Tenint en compte les pèrdues que preveu l’agència, el comitè intercentres ha plantejat la seva disposició a acceptar una congelació salarial durant dos anys (2009 i 2010) a canvi de mantenir el lloc de treball, proposta que, segons el comitè, ha estat rebutjada per l’empresa.

La vaga del dia 16 marca un pas més en les deteriorades relacions entre els sindicats i el director de l’agència, Alex Grijelmo. En l’últim any han sorgit tot un seguit de qüestions que han provocat el conflicte entre les dues parts. El canvi en les condicions salarials dels col·laboradors, l’obligació de donar-se d’alta com autònoms, els judicis amb extreballadors per aconseguir el reconeixement com a integrants de la plantilla, les modificacions d’estructura i de treballadors en les delegacions i els cursos de capacitació per formar periodistes ‘multimèdia’ en són una bona mostra del conflicte.

D’altra banda, els sindicats acusen Grijelmo d’haver fet una mala gestió de l’empresa ja que el dèficit financer ascendirà a dos milions d’euros al final de 2009 i les pèrdues se situaran en 1.708.000 euros.