Els treballadors i treballadores d’Andalucía Directo (programa que emet Canal Sur Televisió), han iniciat el 26 de febrer les seves mobilitzacions en defensa de condicions laborals i professionals dignes vestint-se de dol i han convocat vaga per a les setmanes del 3 i del 17 de març. L’empresa Andalucía Digital Multimedia (ADM) incompleix el conveni del sector, anuncia acomiadaments i es nega a iniciar un procés de negociació seriós, que la representació sindical duu reclamant des del passat mes de juliol.

Els treballadors i treballadores d’ADM, empresa productora d’Andalucía Directo, han iniciat avui mobilitzacions contra les seves condicions laborals precàries. Les mobilitzacions acordades per l’assemblea s’han inicieu avui amb una jornada en la qual els treballadors han aparegut de dol en pantalla durant el programa. En aquesta assemblea es va acordar igualment altres mobilitzacions i jornades de vaga per als dies 4, 5, 7 i del 16 al 21 de març.

Els treballadors d’Andalucía Directo estan desenvolupant el seu treball en condicions precàries: jornades laborals que excedeixen de bon tros les 35 hores setmanals que marca el conveni del sector, en règim de jornada partida (aproximadament 50 hores), amb salaris que amb prou feines arriben als 1.000 euros mensuals (sense retribució de festius ni increment de l’IPC), o sense assegurança d’accidents tot i estar tot el dia a la carretera. Tampoc les seves condicions laborals, regulades per un conveni obsolet que no s’actualitza des de l’any 2002, han estat adaptades a la nova normativa ni A la Llei d’Igualtat.

Per a tractar d’abordar la situació, els treballadors d’Andalucía Directo duen des del passat mes de juliol intentant, infructuosament, iniciar una negociació amb l’empresa, que ha negat un procés electoral i la constitució de seccions sindicals a les seves delegacions.

L’empresa va accedir a reunir-se amb els representants dels treballadors al gener de 2008, davant la convocatòria d’aquests d’un acte informatiu sobre les seves condicions laborals el dia que se celebrava a Granada l’aniversari del programa. En aquesta reunió, els treballadors van lliurar un document a l’empresa amb totes les seves reivindicacions, però des d’aquesta data l’única cosa en la qual l’empresa ha manifestat el seu interès, ha estat a negociar la retallada de plantilla, mesura que sense cap dubte incrementarà la situació de precarietat dels treballadors.