Us presentem la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que desestima el recurs interposat per BTV en contra nostra: el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ens avala i ens torna a confirmar com a treballadors d’ICB/BTV. La Justícia ens torna a donar la raó.

Nosaltres som els primers treballadors que vam demandar BTV per cessió il·legal: vam demandar per l’encadenament de contractes temporals durant anys, per permetre l’existència de falsos autònoms, per les pèrdues de cotització a la Seguretat Social i d’antiguitat. Vam demandar per tota la precarietat permesa.

I vam guanyar. Justament fa un any, la sentència del Jutjat Social número 14 de Barcelona, favorable a nosaltres declarava, entre d’altres:

-L’existència de cessió il·legal.

-Declarava que som treballadors d’ICB

-Declarava que ens hem d’incorporar a BTV com a treballadors indefinits.

Malgrat això, el Consell d’Administració de BTV va decidir recórrer la sentència, desestimant el que havien decidit per votació els grups municipals de Barcelona en el Plenari del 27 de novembre del 2015, i ignorant també l’informe jurídic presentat pel mateix Gerent de Recursos de l’Ajuntament de Barcelona, Joan Linares, en el qual també s’expressava l’acceptació de la sentència tal i com estava.

També hem de dir que fa un any, el govern de l’Ajuntament de Barcelona no va actuar amb la contundència que obligava el moment per defensar els drets dels treballadors i treballadores de la Televisió Pública de Barcelona; i per això ens vam sentir estafats i decebuts: no van defensar la Municipalització que diuen que defensen.

Van dipositar la responsabilitat de la decisió al Consell d’Administració de BTV i el Consell també va girar l’esquena als seus treballadors.

Ara, i malgrat el recurs que ICB/BTV va interposar en contra nostra, hem tornat a guanyar.

Un any després, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya no ha admès a tràmit el recurs que ICB/BTV ens va interposar: no només desestima, punt per punt, cadascuna de les al·legacions que havien presentat contra nosaltres, qualificant el seu sistema de contractació com a ‘tràfic laboral prohibit’, sinó que confirma, absolutament, tots i cadascun dels punts de la nostra primera sentència.

Un any després, tornem a dir-vos, senyors i senyores del Consell d’Administració d’ICB: no interposeu un altre cop un nou recurs.

Accepteu amb humilitat i confiança el que ens diu la Justícia.

Senyors i senyores del govern de Barcelona:

Defenseu, aquest cop sí, amb l’obligada contundència, els drets dels vostres treballadors i treballadores.

No permeteu un altre cop, un nou recurs. Repetim: accepteu amb humilitat i confiança el que ens diu la Justícia.

Un nou recurs, a més de tornar a ignorar el que la Justícia ens torna a dir, perpetuar aquest ‘tràfic laboral prohibit’ i és un nou malbaratament de diners públics ja que s’hauran de pagar interessos i costes. A més del malbaratament del recurs humà que som nosaltres: els treballadors i treballadores que hem fet durant anys la Televisió Pública de Barcelona i que ens hem quedat al carrer.

Acabar amb aquest ‘tràfic laboral prohibit’ només passa per no presentar un nou recurs i per la nostra incorporació a BTV com a treballadors indefinits.

Senyors i senyores del govern, senyors i senyores del Consell d’administració, poseu-vos del cantó de la legalitat i dels drets inalienables de les persones. Poques vegades es tenen dues oportunitats per superar el mateix error: aprofiteu-la aquesta. Aquest cop sí. Si a nosaltres que som treballadores i treballadores de BTV.

Segons l’advocat dels treballadors, Francisco Pérez del Col·lectiu Ronda, el veto al reingrés dels treballadors acomiadats és il·legal tal com diu la sentència del TSJC.

En el cas de la CUP Capgirem Barcelona recordem que el 12 de novembre de 2015 el Consell d’administració de BTV deia literalment:

“Entenent que aquesta sentència comporta unes implicacions estratègiques, programàtiques i pressupostàries i sobre el propi model de gestió de BTV que traspassen les competències del Consell, ha acordat per unanimitat traslladar a l’Alcaldessa els motius de la seva decisió, vinculant-la als criteris i acords que el Plenari del Consell Municipal pugui adoptar en la seva condició de Junta General de l’entitat.”

Malgrat aquesta declaració i malgrat que el Plenari del Consell Municipal va votar favorablement el 27 de novembre per no recórrer la sentència de cessió il·legal de treballadors (BeC, C’s, ERC, PSC i la CUP vam votar a favor i CiU i PP es van abstenir), el Consell d’administració de BTV va decidir el 15 de desembre de l’any passat no acatar al Consell Plenari donat que la proposició presentada per Barcelona en Comú no era de compliment legal.

Per aquest motiu el març d’aquest any el nostre grup municipal va proposar el cessament del Consell d’administració de BTV per no acceptar la decisió del Plenari del Consell Municipal. La CUP Capgirem Barcelona no va comptar amb cap suport al consistori. Tots els grups van votar-hi en contra.

Donada la nova sentència del TSJC el nostre grup municipal presentarà una pregunta a la Comissió de Presidència per a que el govern de BeC i PSC, si el Consell d’administració de BTV planteja presentar recurs al Tribunal Suprem espanyol, presenti un expedient d’obligat compliment legal al Plenari del Consell Municipal per a que no es realitzi recurs i, per tant, la sentència sigui ferma i es readmeti immediatament a les treballadores que van denunciar aquesta il·legalitat laboral realitzada per la Direcció de BTV.