El 19 de novembre passat la llista del Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) va guanyar les eleccions sindicals a l’agència Colpisa. Només aquest sindicat havia aconseguit formar una llista de candidats que va obtenir 21 vots. Les paperetes en blanc van ser tres i les nul·les unes altres tres. L’agència Colpisa ha estat segregada aquest any de Taller de Editores i compte amb una plantilla de 34 persones de les quals van participar al procés electoral 27.

Per la seva banda, el Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) va obtenir tres dels cinc delegats en les eleccions sindicals celebrades el passat 24 de novembre a La Opinión de Granada, a les quals van concórrer llistes del Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) i UGT. L’SPA ha renovat la confiança dels companys granadins obtenint 28 vots enfront de 14 de la llista d’UGT. L’SPA ha obtingut també els dos delegats de personal que corresponen a les delegacions del diari El Mundo a Sevilla i Málaga. D’aquesta manera, també a Andalusia creix i amb els tres delegats de Colpisa es consolida la presència de la Federació de Sindicats de Periodista, que ja representa a gairebé 20.000 treballadors de la comunicació a Espanya.

Acord a Andalucía Directo
Finalment va arribar a la seva fi el conflicte que des de feia mesos es registrava al programa d’Andalucía Directo, a Canal Sur, una vegada que SPA i l’empresa Andalusia Digital Multimèdia (ADM) van signar l’acord sobre el conveni col·lectiu. El pacte, al qual es va arribar a després de diversos mesos de negociació, contempla importants millores en relació al conveni d’Empreses Audiovisuals d’Andalusia, entre elles una pujada salarial que en el cas dels redactors arriba a el 8% per sobre de l’IPC en els pròxims 14 mesos.

L’increment serà realitat mitjançant un complement aplicable al novembre del 6% per a redactors i del 4% per a les categories tècniques, i pujades salarials de l’IPC + 1% al gener de 2009 i de l’IPC + 1% al gener de 2010. L’acord contempla també indemnitzacions de 1.000 euros en cas de trasllat així com llicències i permisos retribuïts per assumptes acadèmics, familiars o de salut.

Les millores contemplades en aquest conveni el situen per sobre de les condicions laborals que tenen la majoria de treballadors de les productores andaluses. El Sindicat de Periodistes d’Andalusia considera aquest text un bon punt de partida per a un nou conveni regional de productores audiovisuals, en el qual espera estar com part actora de la negociació.