El sindicat dels periodistes britànics (Nacional Union of Journalists-NUJ) ha manifestat la seva preocupació davant el tancament del setmanari News of the World i considera que és un esdeveniment de gran significació en la història dels mitjans de comunicació al Regne Unit.

El NUJ es pregunta on anirem després d’això? Responsable del seu compromís de protegir tant la qualitat del periodisme com de defensar el treball dels seus membres obre el debat sobre aquesta situació.

El sindicat ha convocat per al dijous 14 de juliol de 14 a la 19 hores a la Red Lion Square, de Londres, per debatre quines són les perspectives de vida dels mitjans de comunicació després del tancament d’aquest mitjà.

La trobada està oberta també a persones alienes al sindicat i han convocat a experts de primera línia. Un dels temes centrals serà la necessitat d’impedir que el govern britànic autoritzi la venda del canal BSkyB al grup News Corp de Rupert Murdoch.

Michelle Stanistreet, secretària general del NUJ, ha manifestat que “és vital que aquesta negociació es suspengui fins a conèixer els resultats de la investigació criminal i que el públic pugui disposar de les dades. Una enquesta duta a terme durant el cap de setmana entre el públic mostra que només una de cada deu persones consultades creu que Murdoch sigui la persona ‘capaç i apropiada’ per controlar BSkyB. Això dóna una idea del nivell d’indignació pública sobre aquest escàndol.”

Stanistreet, que gairebé ha debutat al capdavant del NUJ amb aquests successos, ha afegit que “News of the World ha tancat, però l’escàndol roman i cada dia que passa, és cada vegada més clar que s’estén cap als nivells més alts de News International. Les informacions que han transcendit fins ara asseguren que els pagaments per aquestes escoltes es remunten a, almenys, quatre anys. Tot i això, Rupert Murdoch promet el seu total suport a Rebekah Brooks, en lloc de condemnar el que ha passat sota la seva direcció.

Aquest escàndol també ha descobert fins on arribava la relació entre els executius de News International i els nostres líders polítics. I demostra la pertorbadora presència de Rupert Murdoch en el paisatge polític britànic. Això ha d’acabar.”

La secretària general del NUJ va concloure: “Qualsevol futur sistema regulador de la premsa ha de treballar per garantir al públic que pot confiar en els seus mitjans de comunicació, en el servei vital per a la democràcia que el periodisme ha de ser. El test de capacitat per ser propietari de mitjans de comunicació hauria de ser aplicat a tota la premsa de Murdoch i mitjans de comunicació del Regne Unit. ”