Treballadors de TV3 han elaborat un vídeo en el qual expliquen les conseqüències que tindrà per TVC la cessió de la gestió publicitària al Grup Godó. En aquest reportatge es posa de manifest que l’externalització del departament comercial suposarà hipotecar la programació de TV3 en benefici del seu principal competidor.

La CCMA ha convocat un concurs per externalitzar el departament comercial de TV3 i tot sembla indicar que la concessió recaurà en el Grup Godó, propietari de La Vanguardia i present en el sector audiovisual amb 8TV i Rac1, això significa que entra en clara competència amb TV3.

A més, la Generalitat hauria de pagar al Grup Godó uns 16 milions d’euros per la gestió de la publicitat, sense l’exigència d’uns resultats mínims. La cúpula de la CCMA afirma que la publicitat contractada a TV3 ha baixat molt i que amb l’externalització se n’aconseguiria més, però els treballadors manifesten que aquesta afirmació és falsa ja que la publicitat ha baixar per a totes les televisions alhora que dos grans grups televisius monopolitzen el mercat: Mediaset i A3Media.

Paradoxalment, el tercer grup espanyol en contractació publicitària és TV3 i les empreses que es presenten per fer-se amb el concurs, el Grup Godó i Zeta, tenen menys experiència i menys capacitat de gestió.

En un vídeo elaborat per professionals dels Serveis Informatius de TV3 s’indica que la concessió de la gestió de la publicitat al Grup Godó només es fa per pagar el suport que CiU ha rebut en els darrers anys.