La FeSP denuncia que l’agència els està induint a declarar-se com falsos autònoms per no complir amb les seves obligacions com empresa

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) adverteix als corresponsals i periodistes a la peça d’EFE que les afirmacions del president de l’Agència formulades el dilluns pretenen justificar de manera esbiaixada la vulneració dels seus drets laborals.

El president d’EFE va defensar davant les associacions de la premsa que la proposta de l’agència d’obligar els seus corresponsals que es donin d’alta com a treballadors autònoms és una conseqüència de l’entrada «en vigor de la LETA» (Llei de l’Estatut del Treball Autònom), i va afirmar que per a això ha seguit les recomanacions de l’Advocacia de l’Estat per a regularitzar la situació dels seus col·laboradors.

Des de la FeSP posem en coneixement de l’Advocacia de l’Estat, per si no hagués estat informada, que els corresponsals d’EFE no poden considerar-se treballadors autònoms; ja que en la gairebé totalitat dels casos treballen complint ordres expresses de l’Agència, amb salaris mínims assegurats, utilitzant material de l’empresa i fins a, en alguns casos, les seves pròpies instal·lacions. Qualsevol d’aquests extrems ja certifiquen la seva relació laboral i així ho expressa literalment la LETA.

La FeSP recorda als corresponsals, redactors i fotògrafs a la peça de l’Agència EFA que afirmacions d’aquesta mena del president solament pretenen justificar la vulneració dels seus drets laborals adquirits.

Aprofitant l’actual situació de precarietat, la quarta agència del món pretén enganyar aquests treballadors perquè renunciïn al seu estatus i incorrin en estafa a la Seguretat Social, ja que serien falsos treballadors autònoms.

Des de la FeSP reclamem de l’autoritat laboral que no permeti aquesta vulneració pública de la legalitat vigent i insta la direcció d’EFE que abandoni aquestes pràctiques i respongui a les seves responsabilitats laborals tal com l’obliga l’Estatut dels Treballadors.

23 d’abril de 2009