Destruir llocs de treball no és una opció davant de qualsevol crisi

La direcció de l’Agència EFE ha fet efectives les reiterades amenaces d’acomiadaments amb les quals coaccionava la negociació durant els últims mesos amb el comitè intercentres per trobar una sortida dialogada a la disminució d’ingressos de l’empresa. Sempre s’ha mostrat contrària a lliurar la documentació necessària que permetés als representants dels treballadors avaluar en profunditat la situació econòmica i financera de l’agència i buscar responsablement la millor solució. La seva obsessió per reduir els salaris de la plantilla sempre deixant fora els “bonus” dels directius i una rebaixa de retribucions per al grup fora de conveni desequilibrada respecte la majoria dels treballadors.

La manca de responsabilitat de la SEPI i del Govern central en la gestió d’aquesta empresa pública, deixant fer l’equip que dirigeix Álex Grijelmo en les condicions exposades, ha de ser rectificada amb urgència, revocant els acomiadaments i encapçalant una negociació seriosa i intensa sobre el futur immediat i a llarg termini de l’Agència EFE.

La Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja contundentment que destruir llocs de treball sigui una opció davant qualsevol tipus de crisi, se solidaritza amb la plantilla d’aquest mitjà de comunicació públic i posarà tota la seva capacitat –com ho ha fet durant el conflicte- perquè sigui anul•lada aquesta decisió traumàtica, que qüestiona la gestió d’Álex Grijelmo i del seu equip.

23 de juny de 2010
Junta Executiva Federal de la FeSP