Prop de cinquanta periodistes gallecs donen suport a la creació d’un sindicat professional en adherir-se al procés constituent que es va posar en marxa el 5 de juny passat a Santiago de Compostela. Aquesta decisió va ser presa en el marc d’una Jornada organitzada pel Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia (CPXG) sobre Precarietat i desinformació, en col·laboració amb la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP). En els debats, en els quals hi van participar una setantena de treballadors de mitjans de comunicació gallecs, va quedar palesa la situació de precarietat laboral i professional que hi ha al sector a Galícia, però que no és gaire diferent de la que es pateix en d’altres indrets de l’Estat espanyol.

Entre els promotors del nou sindicat professional de periodistes es va escollir la comissió gestora que dirigirà el procés constituent que és previst que culmini el pròxim mes d’octubre. La FeSP està formada actualment per sis organitzacions que agrupen els professionals de la informació de Catalunya, Madrid, Andalusia, Illes Balears, La Rioja i Canàries. Aquest darrer celebra aquest mes de juny el seu primer aniversari.

El Colexio dóna ple suport a la iniciativa de creació d’un Sindicat a Galícia de la qual, de moment, participen professionals de Santiago, Vigo i La Corunya.