El comitè d’empresa d’Unedisa -societat editora d’El Mundo– ha acusat el rotatiu d’incomplir novament les lleis laborals. Segons ha assenyalat la representació sindical del diari, en aquesta ocasió l’empresa ha vulnerat una sentència judicial que l’obligava a reincorporar en plantilla una treballadora que es trobava en excedència. En canvi, El Mundo ha decidit indemnitzar l’afectada argumentant un acord amb el seu advocat, fet que aquesta ha desmentit i ha exigit el seu reingrés a l’empresa. El cas és que Isabel Trillo (del departament de Documentació) va sol·licitar una excedència de trenta mesos, la qual finalment li va ser concedida. Segons denuncia el comitè, el problema és que quan va demanar el reingrés, l’empresa li va dir que només conservava un “dret preferent” a tornar, quan hi hagués una vacant de la seva categoria professional. La raó era que s’havia pres 31 mesos d’excedència.

Davant aquesta explicació, Trillo va presentar una demanda judicial i el 17 de gener passat, el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) va decretar el dret de Trillo a reincorporar-se a l’empresa, i va condemnar Unedisa a pagar-li el seu salari des del 12 de juny de 2005. L’empresa argumenta que no té una plaça per a Trillo, perquè ha convertit en indefinit el contracte de substitució d’aquesta excedència. El comitè d’empresa diu que l’empresa va decidir pagar una indemnització, com si Trillo hagués estat acomiadada, i l’advocat del rotatiu sosté que prèviament havia arribat a un acord amb el lletrat d’Isabel Trillo. Els sindicats recorden que la treballadora nega que aquest acord hagi existit. El comitè lamenta que, una vegada més, l’empresa hagi creat problemes allà on no n’hi havia i hagi forçat un empleat a anar als tribunals de justícia, i considera que “amb actuacions com aquestes, que les més altes instàncies del diari haurien d’evitar, no es manté la pau social que els representants dels treballadors sempre hem defensat”.