La ràpida reacció dels treballadors ha aconseguit aturar els vuit acomiadaments que la direcció del Grup Zeta havia anunciat aquest matí a Madrid. La pressió de la plantilla ha aconseguit que l’empresa acceptés negociar i endarrerir fins dimecres pròxim les rescissions dels contractes, segons informa el Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM).

El dia de la vaga en la premsa escrita, la direcció del Grup Zeta anunciava l’acomiadament de vuit persones. La resposta no s’ha fet esperar i la plantilla s’ha constituït en assemblea permanent. Els companys de Barcelona també s’han concentrat a les portes del rotatiu.

Segons la informaciódel SPM, en el termini d’una setmana s’obrirà un període de baixes voluntàries per reduir el més possible els acomiadaments forçosos. També s’ha aconseguit millorar les indemnitzacions per seguir els criteris del que s’ha pactat fa uns dies a El Periódico de Catalunya.

D’altra banda, el comitè d’empresa d’El Periódico informa que el seguiment de la vaga se situa en un 90%.