El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) ha enviat una carta a la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, demanant una “entrevista urgent” per tractar la constitució d’una mesa sectorial per tractar la crisi dels mitjans de comunicació i estableixi pautes per superar aquesta situació”.

El FOP manifesta que “sense la intervenció del Govern central i de l’administració que en depèn, aquesta necessària plataforma d’anàlisi i assessorament no és fàcil que es pugui establir”.

Per a l’organització de periodistes, “és imprescindible la intervenció dels poders públics perquè el problema que la crisi causa en els mitjans de comunicació social sigui tractat amb la urgència i diligència que requereix el caràcter estratègic de la comunicació en la nostra societat.”

Aquesta mesa sectorial ha d’estar integrada per les autoritats de l’Administració vinculades a la comunicació, les associacions empresarials i les organitzacions professionals i sindicals d’aquest mateix àmbit.

La setmana passada, el FOP ja va fer públic un comunicat en què mostrava la seva preocupació per la nova allau de retallades salarials i de plantilles i la involució en la independència dels mitjans públics.