La IV Assemblea de Periodistes va acordar un seguit de conclusions amb les quals es posava punt i final a una jornada de debat sobre la situació dels mitjans i dels professionals i el seu futur. Per als assistents, la crisi de les empreses periodístiques s’emmarca en “un context de crisi general del capitalisme” que genera atur i que “a més d’econòmica, també es política i social” amb “retallades de drets i llibertats ciutadanes, socials i sindicals”.

“La crisi no és del periodisme sinó del model d’empresa que considera la informació com una mercaderia”, s’afirma en les conclusions i es denuncia l’”arbitrarietat dels ERO i les retallades salarials que actualment es produeixen i que posen la crisi com a excusa”.

Les conclusions constaten “un canvi de model d’empresa en el qual emergeixen noves formes d’organització del treball periodístic” i es destaca la importància del “manteniment d’un model de mitjans de comunicació públics autònoms i que no obeeixin als interessos governamentals”.

L’assemblea es va solidaritzar amb la situació de diverses empreses que s’enfronten a ERO, retallades salarials i reduccions de col•laboradors i afirma que s’està fent servir “la crisi com a excusa per aplicar polítiques laborals clarament regressives”. Es va donar suport a la publicació Cafè amb llet que “està sent perseguida per haver fet un reportatge d’investigació i denúncia de presumptes casos de corrupció a la sanitat catalana”.

L’Assemblea va acordar constituir una comissió de treball “que desenvoluparà les conclusions amb l’objectiu que en la propera trobada es puguin presentar propostes molt més concretes”.