Els treballadors d’El Correo de Andalucía han convocat vaga entre els dies 23 al 27 de juny per mostrar el seu rebuig a la decisió de l’empresa d’acomiadar set periodistes –el 15% de la plantilla– però rellevar-los per col·laboradors gratuïts als quals titlla pomposament de «proveïdors de continguts». El comitè d’empresa denunciava el 18 de juny passat en un comunicat que l’empresa actuava «amb total ceguesa i sense cap pla de viabilitat». Això succeix un mes escàs després que l’empresa assegurés als treballadors que no prendria cap mesura traumàtica amb la plantilla del rotatiu.

El Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) critica que «una mesura com aquesta hagi estat adoptada sense abans negociar amb el comitè d’empresa possibles sortides que evitessin la mesura traumàtica dels acomiadaments. Per això emplacem l’empresa editora, Morera&Vallejo, a asseure’s a negociar amb la representació dels treballadors d’El Correo de Andalucía un pla d’empresa que doni viabilitat i estabilitat a un diari que és referent històric del periodisme a Sevilla i a tota Andalusia». Els treballadors han activat un blog en el qual informen de la seva lluita i on apleguen les mostres de solidaritat que reben tant des de la ciutadania com d’altres entitats professionals i sindicals.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha mostrat la seva solidaritat amb els treballadors d’aquest diari. El seu secretari general, Agustín Yanel, els va adreçar un missatge en el qual transmetia «la nostra solidaritat i el nostre suport a totes les mesures de protesta que heu convocat contra els acomiadaments en la vostra empresa. És molt greu que Morera & Vallejo Comunicació acomiadi set persones (el 15% de la plantilla) sense negociar amb el comitè d’empresa i sense tenir en compte les vostres propostes per evitar aquesta traumàtica mesura.». Yanel afegia en el seu escrit que «també és molt greu que els responsables de la vostra empresa pretenguin suplir el treball d’aquests acomiadats amb col·laboracions gratuïtes, perquè demostren un absolut desconeixement del periodisme i una inacceptable falta de respecte a la ciutadania i el seu dret constitucional a rebre informació veraç i plural. Empresaris així no han de tenir cabuda al món del periodisme.» Des de la FeSP, conclou, «us animem a continuar amb la vostra lluita fins obligar a l’empresa a asseure’s a negociar, com han fet i estan fent moltes altres del sector afectades per la crisi. Molt ànim!»