L’SPC creu que és al Consell de la Informació de Catalunya (CIC) a qui correspon adreçar-se per aquest afer en el qual les dues entitats han competit en qui ho feia pitjor

Intereconomia i el FC Barcelona han protagonitzat en els darrers dies un esperpèntic conflicte en el qual les dues institucions han competit en veure qui ho feia pitjor. El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) denuncia els usos informatius d’Intereconomía i entén que el Barça se senti agreujat per aquestes males pràctiques professionals. Al mateix temps, però, no pot compartir la reacció de l’entitat blaugrana, convertida al mateix temps en jutge i part d’un conflicte. El FC Barcelona no és ningú per retirar les credencials a un mitjà del qual s’ha sentit víctima per pràctiques professionals evidentment poc defensables i l’única cosa que ha fet actuant d’aquesta manera és vulnerar el dret a la informació.

L’SPC entén que aquesta situació demostra per enèsima vegada la necessitat que els poders públics regulin el dret a la informació de la ciutadania en la línia de com ho està a la majoria de països democràtics on l’Estat espanyol és una illa desregulada en el marc de la Unió Europea. Comportaments com els d’Intereconomía, en països com França, Portugal, Itàlia o Alemanya haurien tingut una ràpida resposta dels organismes previstos en les respectives legislacions del dret a la informació.

En aquest sentit, el sindicat creu que és al Consell de la Informació de Catalunya (CIC) –l’únic instrument d’aquest estil que a l’Estat espanyol s’acosta ni que sigui de lluny al que hi ha a molts països europeus– a qui cal que el Barça s’adreci perquè es pronunciï sobre aquest afer.
I justament per això reclamem al FC Barcelona que retorni les credencials a Intereconomía fins que el CIC no faci públic el seu dictamen.

Alhora reclamen a Intereconomía que abandoni les pràctiques professionalment indefensables com la que ha tingut en aquest cas i que se sotmeti al dictamen que emiti el Consell de la Informació. Si no ho fa, això implicarà que el respecte a la deontologia i al dret a la informació de la ciutadania no figura entre les seves prioritats.

Barcelona, 26 de febrer de 2012