L’SPC s’ha adherit a la jornada d’acció europea del 29 de febrer convocada per la Confederació Europea de Sindicats contra les polítiques d’austeritat i els ajustaments pressupostaris imposades per les institucions comunitàries i que estan provocant retallades socials i castigant de manera dramàtica el mercat laboral. El nostre sector està pagant també les conseqüències d’aquestes polítiques tant directament a les empreses per a les quals treballem, com també com a ciutadans per la degradació de la qualitat dels serveis públics essencials.

El professionals de la informació estem patint un gran augment de la desocupació i les retallades en aquests serveis bàsics agreugen encara més les conseqüències de quedar-se sense feina. Pitjor encara és la situació dels periodistes a la peça que treballen sense cap vincle contractual amb els mitjans amb els quals col•laboren, que es queden sense cap tipus d’ajuda o subsidi si perden la feina o quan el cobrament es demora en el temps o, com a vegades passa, ni tan sols arriba.

Per tot això, fem un crida a participar a les manifestacions convocades a diferents ciutats catalanes per protestar en contra d’aquestes polítiques. A Barcelona és a les sis de la tarda a la plaça Urquinaona. Per tal de participar-hi plegats convoquem els que hi participin, a les 17.45 a la porta del sindicat (Ronda Universitat, 20).

A les altres ciutats, les convocatòries són:

Girona: Plaça de la Independència (18.00 hores)
Lleida: Av. de Catalunya, 2 (edifici sindicats, a les 18.00 hores)
Tarragona: Plaça Imperial Tarraco (19.00 hores)
Tortosa: Assemblea conjunta a la Sala Gran de l’Auditori Felip Pedrell, passeig de Ribera, 11 (19.00 hores)