L’edició en paper de Público ha sortit avui per última vegada. Mediapubli, l’empresa editora, ha comunicat que no ha estat possible aconseguir inversors i, davant la situació econòmica de l’empresa ha decidit deixar de publicar en paper i mantenir l’edició digital.

A la web del diari s’informa la decisió de “continuar amb la seva activitat l’edició digital, que té més de 5,5 milions d’usuaris únics i se situa com la quarta web d’informació general a Espanya”.

A la notícia recorda que el passat 3 de gener Mediapubli va presentar concurs voluntari de creditors en els jutjats de Barcelona davant “la intensificació de la crisi publicitària, la profunda transformació que pateix el sector de la premsa escrita i les dificultats per accedir a nou finançament”.

Acceptat el concurs de creditors es va obrir un termini per trobar nous inversors que poguessin garantir la viabilitat del projecte. “un cop finalitzat aquest termini, no ha estat possible aconseguir els inversors i la companyia s’ha vist obligada d’acord amb l’administració concursal acabar amb l’edició impresa del diari”.

Els treballadors de Público han fet públic un comunicat lamentant el tancament del diari imprès “que suposa la pèrdua d’una veu crític indispensable per a la pluralitat informativa i de pensament” i tot i que es manté l’edició digital, els treballadors afirmen que “no s’ha concretat en quines condicions ni durant quan de temps ni amb quina intenció”.

Recorden que durant aquests dos últims mesos han apostat per mantenir el projecte, la qualitat i el compromís amb els lectors.

El Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) també ha fet públic un comunicat lamentant el tancament de l’edició en paper de Público per considerar-lo “una mala notícia per a tots els treballadors” i “per a la democràcia, perquè redueix la pluralitat informativa que necessita la societat”.

L’SPM afirma que la crisi de la publicitat ha influït en el desenllaç però denuncien “els errors comesos en la gestió d’un diari que l’empresa Mediapubli va posar en marxa amb l’esperança de tenir determinats suports polítics en comptes de confiar únicament en el suport dels lectors”.

Finalment, exigeixen a Mediapubli que ja que envia als treballadors a l’atur, “ho faci amb les millors condicions i sense tenir en compte les aberrants mesures que ha aprovat el Govern en reformar el mercat laboral”.