El comitè d’empresa de l’Agència Catalana de Notícies (ACN) ha criticat en un comunicat l’actitud del grup de Junts per Catalunya del Parlament de Catalunya que ha votat amb el Partit Popular i Ciutadans una esmena d’ampliació de pressupost que tenia l’objectiu de garantir el futur de l’Agència. En la nota, feta pública l’11 de maig, el comitè es lamenta aquesta decisió dels tres grups però especialment la del que està al Govern. Durant el debat final d’aprovació del pressupost de la Generalitat de 2020 del passat 24 d’abril es va debatre una esmena del grup de Catalunya en Comú Podem que proposava una aportació addicional d’un 10% del pressupost a l’empresa gestora de l’ACN, Intracatalònia, per al desenvolupament del pla estratègic del 2019-2021.

En el comunicat, el comitè requereix «solucions immediates per a l’agència i per al desenvolupament del pla estratègic, vital per al futur de l’ACN i per fer front a la precarietat laboral existent, la manca de personal i recursos i la sistemàtica manca d’inversió tecnològica que s’ha patit els darrers anys.». Mostra la seva preocupació especial «pel fet que el grup de Junts per Catalunya, soci del Govern que ostenta la conselleria de la Presidència, de qui depèn l’ACN, hagi tombat la iniciativa parlamentària.» Igualment defensa «l’existència d’una agència de notícies pública, independent i forta i emplacem totes les formacions polítiques a garantir la seva viabilitat econòmica. Darrere dels micròfons, les càmeres i els textos de l’agència hi ha una plantilla de treballadors i treballadores professionals entregats que es mereixen un reconeixement, unes condicions dignes i una estabilitat.»

L’SPC se solidaritza amb els treballadors i treballadores de l’ACN i emplaça Junts per Catalunya a modificar la seva actitud i a proporcionar a l’agència els mitjans suficients per poder fer la seva feina al servei de la ciutadania. Al mateix temps reitera la proposta que fa temps que ha plantejat de la necessitat que l’ACN disposi d’una personalitat jurídica pròpia que no la faci dependre, com ara, directament del Govern. Cal que l’agència estigui gestionada per un ens públic dotat econòmicament dels recursos suficients i que garanteixi la seva independència orgànica de l’Executiu.