El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs que el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i diversos professionals de mitjans públics van presentar el 2011 contra els blocs electorals, recollits en l’article 66 de la Llei orgànica del règim local. Segons la sentència, els blocs “compten amb cobertura legal” i “no incideixen en el contingut de la informació”, per la qual cosa no vulneren la llei.

Per contra, el Col·legi de Periodistes afirma que “no tot el que és legal és legítim” i que els blocs electorals cronometrats i pautats “són una imposició antidemocràtica i vulneren el dret dels ciutadans a la llibertat d’informació”. Per aquest motiu, segons una nota del CPC, recorrerà la sentència davant del Tribunal Constitucional.

El Col·legi assegura que Catalunya i Espanya arrosseguen una “anomalia” inexistent el altres països europeus “que consisteix en equiparar els espais gratuïts de propaganda política amb la informació electoral dels serveis informatius, posant en dubte la feina professional i qüestionant els criteris informatius”.

Aquesta és la segona vegada que el Tribunal Suprem rebutja aquest recurs que ja es va iniciar al 2008, juntament amb l’Associació de la Premsa de Madrid i el Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia. En aquella ocasió, el Suprem i posteriorment el Tribunal Constitucional van determinar que els col·legis professionals no tenien legitimitat per presentar la demanda, evitant així pronunciar-se sobre el fons de la qüestió. El Col·legi de Periodistes va tornar a iniciar el procés el 2011.