“Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà el blocaire d’en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí”. Twitt de Josep Anglada, líder de Plataforma per Catalunya.

“Muy bien dicho, aviso a navegantes”, twitt d’Enric Ravello, secretari de relacions nacionals i internacionals de PxC

“El blocaire d’en X. Rius Sant tant sols rep el suport d’un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara.#osona #pxc. Josep Anglada”

“Un blocaire anomenat Carles Solà demana ajuda per un altre blocaire anomenat X. Rius Sant. Quin far de riera que ens farem #osona #pxc.Josep Anglada”

Totes aquestes piulades, d’entrada despectives cap a uns companys de professió, s’han escrit les darreres setmanes contra el periodista especialitzat en moviments d’extrema dreta Xavier Rius Sant, arran de la informació que va fer d’un acte de PxC a Torrejón de Ardoz que no va ser del gust de la direcció d’aquest partit.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) creu que poden ser interpretades com amenaces a la integritat física del company, i d’altres, i per això les condemnem enèrgicament reclamant de qualsevol dirigent polític que respecti la llibertat d’informació i d’expressió i respongui amb arguments les opinions que no li agradin, però no amb amenaces tan greus i poc subtils com aquesta.

La convivència democràtica ho agrairà i els drets a la lliure informació, que inclou el dret de rèplica, també.