El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) dóna suport als treballadors i treballadores del Diari de Terrassa acomiadats en el marc del procés concursal que ha finalitzat amb la compra del rotatiu egarenc per part de l’empresa editora del Diari de Sabadell. L’SPC se solidaritza amb les persones afectades, que perden la feina en un moment molt difícil per a la professió, que castiga especialment la premsa en paper.

L’editora del Diari de Sabadell ha assumit 21 dels 29 treballadors de la plantilla del Diari de Terrassa i ha prescindit de vuit periodistes especialitzats en diverses àrees de la informació de la ciutat. En la llista d’acomiadats autoritzada pel jutjat hi ha dos dels tres delegats de personal del Diari de Terrassa, decisió que suposa una clara vulneració de la normativa laboral i del principi de no discriminació. L’SPC seguirà fent costat als treballadors i treballadores d’aquest diari, com al conjunt de la professió.

10 de febrer de 2021