Davant la difusió de notícies entorn de la suposada convocatòria de meses de treball, per elaborar un pla d’ajudes del Govern central als mitjans de comunicació, des del Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) afirmem:

• Aquestes versions només poden ser atribuïdes a parts interessades a pressionar l’Administració en favor dels seus interessos, ja que no citen cap font .

• Les organitzacions sindicals i professionals de periodistes ja hem advertit del risc que es concedeixin ajudes als qui han provocat la situació actual, sense atendre les necessitats dels damnificats per aquestes actuacions.

• No admetrem que s’exclogui els sindicats ni les organitzacions professionals en un afer que afecta directament els treballadors i en el qual tenim sobrada experiència i fonamentats criteris.

• Anteriors subvencions concedides als mitjans de comunicació demostren que mai se n’ha fet un ús eficaç, ni han revertit en millores de la qualitat de la informació, de les condicions de producció, ni de les relacions laborals i professionals a les empreses.

• El lliurament de diners públics sense establir criteris per atorgar aquestes ajudes, ni unes contrapartides vinculades a un necessari seguiment del seu compliment, constituiria un greuge a la ciutadania en les actuals circumstàncies de crisi econòmica.

• Aquestes ajudes han d’atorgar-se únicament en casos de necessitat demostrada i seguint uns criteris que garanteixin que les empreses beneficiades haurien d’utilitzar-les per consolidar els llocs de treball, que es comprometin al compliment estricte de la normativa laboral i que assumeixin la seva funció social com a mediadors del dret a la informació que la ciutadania té constitucionalment reconegut.

• Exigim que no es debatin o es plantegin ajudes a la innovació del model productiu sense comptar amb els treballadors de la informació i els seus legítims representants. Sobretot, quan les experiències impulsades sense la seva participació ens han dut a la situació on som.

• Només amb la participació de tots els actors implicats podrem sortir d’aquesta crisi dels mitjans i no caure d’aquí a poc en una altra de similar.

25 de febrer de 2010

* El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes l’integren les agrupacions de periodistes de CCOO i d’UGT, els Col·legis de Periodistes de Catalunya i de Galícia, la Unió de Professionals de la Imatge de Catalunya (UPIFC) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)