Si hi ha un aspecte que no podem negar a la professió periodística és que cada cop està més feminitzada però això no va acompanyat d’igualtat d’oportunitats laborals: hi han més dones col·laboradores/free-lance, encara hi ha diferències salarials i també dificultats per accedir a llocs de responsabilitat als mitjans, tot plegat en el marc d’un clima de més precarietat en aquests temps de descens salarial i de tancament de mitjans.

Què hi podem fer des de l’àmbit sindical? La llei orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva d’homes i dones va subratllar l’important paper de la negociació col·lectiva per tal d’introduir mesures com ara els Plans d’Igualtat a les empreses però després de 7 anys són pocs els mitjans i empreses de comunicació que han implementat aquestes i altres mesures per acabar amb les discriminació per raó de gènere.

Per això, el proper dia 3 de desembre, a les 12h, al Col·legi de Periodistes de Catalunya, volem parlar d’aquestes desigualtats i de com abordar-les des de l’àmbit de la negociació col·lectiva, tot mostrant algunes bones pràctiques i una sèrie de recomanacions i casos pràctics que es discutiran al voltant d’una taula rodona sota el títol: Desigualtats home-dona als Mitjans: què hi podem fer

Desigualtat home-dona als Mitjans: Què hi podem fer?
El paper de la negociació col•lectiva en la igualtat d’oportunitats laborals i professionals; plans d’igualtat i la seva incidència en l’accés als llocs de decisió, la conciliació laboral i familiar i en casos d’assetjament;…un espai per les bones pràctiques.

12.00h-12.45h INTRODUCCIÓ
– Elena Tarifa, Responsable de la Secretaria d’Igualtat de l’SCP
– Míriam Mateos, Consultora de Grup-Pitagora. Executive and live coach-Agent d’Igualtat d’Oportunitats.

12.45h-13.25hTAULA RODONA:
-Rosa Solbes, primera Directora de Ràdio 9, expresidenta de la Unió de Periodistes Valencians, ex membre del Consell d’Administració de Radiotelevisió Valenciana (RTVV).
– Laura Sayavera, redactora i membre del Comitè d’Empresa a Barcelona del diari El Punt-Avui.
– Santi Sans, Director de Recursos Humans del grup de comunicació Diari Segre.

13.25h-14.00h DEBAT OBERT I TANCAMENT
– Marta Coronas, CEO de Grup-Pitagora, Consultora de Recursos Humans, Formació i Implantació de Plans d’Igualtat.

PER INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS CONTACTAR: spc@sindicatperiodistes.cat; 933220211 ( Patricia Vera)