La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) exigeix als nous ajuntaments i governs autonòmics que garanteixin la democratització i independència de les televisions i ràdios públiques

Davant l’entrada en vigor de la Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana, l’1 de juliol, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) reitera el seu rebuig a aquesta norma, que restringeix drets fonamentals de la ciutadania com el de reunió, manifestació i llibertat d’expressió. Aquesta organització recolza les manifestacions convocades a tot Espanya contra aquesta reforma legislativa i fa una crida per assistir-hi.

El Govern i el PP s’han entossudit a tirar endavant aquesta llei en solitari, amb el rebuig generalitzat de l’oposició –que l’ha recorregut davant el Tribunal Constitucional–, el Consell General de l’Advocacia i col·lectius ciutadans de la més diversa condició. Tots ells coincideixen que era innecessària, per la qual cosa l’única raó que en justifica l’aprovació és que així volen reprimir les protestes de la ciutadania contra les retallades que ha aprovat l’Executiu durant els darrers anys.

La Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana passat a Madrid, també ha acordat demanar als nous ajuntaments i governs autonòmics que es comprometin a garantir el dret a la informació i la comunicació de la ciutadania, un dret constitucional i universal que estan obligats a defensar. Això implica que adoptin les mesures necessàries per democratitzar i assegurar la independència de les ràdios i televisions públiques, tant d’àmbit autonòmic com local, entre d’altres la creació de Consells de la Informació, i que compleixin els compromisos que alguns van adquirir abans de les eleccions amb sindicats de la FeSP i col·lectius ciutadans.

La FeSP expressa el seu suport a les campanyes que ha endegat la Federació Europea de Periodistes (FEP) en defensa dels drets d’autoria dels periodistes i per reclamar la igualtat de drets laborals entre els informadors que estan en plantilla als seus mitjans i els que són periodistes a la peça (freelances). Aquesta organització federal també dóna suport les accions que duu a terme la FEP contra el Tractat Transatlàntic de Comerç i Inversions (TTIP) entre la Unió Europea i els Estats Units, que s’està negociant amb absoluta opacitat.

La FeSP constata, una vegada més, la necessitat que existeixin sindicats com els que integren aquesta organització federal, imprescindibles tant per millorar les condicions laborals i professionals dels treballadors com per denunciar a Espanya i a Europa casos com el del periodista Javier García Angosto, de Melilla. El passat 25 de juny, aquest professional va ser copejat brutalment per dos individus fins a quedar semiinconscient, després d’haver informat de presumptes irregularitats en una concessió municipal.

Madrid, 28 de juny de 2015