La Federació de Sindicats de Periodistes ha celebrat aquest cap de setmana a Espartinas (Sevilla) el seu II Congrés en el qual ha reclamat l’aprovació urgent de la llei orgànica del dret a la informació, la creació d’una autoritat audiovisual i la inclusió dels informadors a la peça en el règim general de la Seguretat Social

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha tancat aquesta tarda el seu segon Congrés, celebrat durant els dies 16 i 17 de maig a Espartinas (Sevilla) sota el lema Salvem el Periodisme. Dignitat professional = Informació de qualitat, amb l’elecció dels seus nous càrrecs directius per als pròxims quatre anys. Dardo Gómez, expresident del Sindicat de Periodistes de Catalunya, ha estat elegit nou secretari general, i Manuel Mediavilla, del Sindicat de Periodistes de Madrid, sotssecretari general.

El Congrés, al qual han assistit més de 100 periodistes de tot Espanya, ha aprovat la línia d’actuació per als pròxims quatre anys així com diverses resolucions i un manifest que, sota el títol Defensem el dret a la informació pròpia d’una democràcia, reclama l’aprovació urgent d’una llei que reguli el dret a la informació de la ciutadania i els drets i deures dels informadors; una altra llei general de l’Audiovisual que contempli la creació d’una autoritat audiovisual, i una llei laboral que inclogui els informadors a la peça en el règim general de la Seguretat Social.

El Congrés ha aprovat diverses resolucions, entre les quals hi ha:
• Una sobre el finançament d’RTVE en la qual es demana que l’Estat assumeixi el finançament d’aquesta corporació pública.
• La disconformitat amb la imposició dels blocs electorals minutats als mitans públics audiovisuals.
• El rebuig a l’obligació que imposa l’agència EFE a molts dels seus corresponsals perquè es declarin treballadors autònoms depenents.
• Suport als empleats de diferents mitjans com el diari Huelva Información, del Grupo Joly, i La Opinión de Tenerife davant els acomiadaments que plantegen les empreses.

Espartinas, 17 de maig de 2009