Davant els incidents registrats el 15 de juny al Parlament de Catalunya, la Junta Executiva del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació vol fer el següent pronunciament:

1) Rebutgem tots els actes violents perpetrats per sectors de manifestants contra diputats del Parlament, dels quals el moviment del 15-M s’ha desvinculat, segons ja han denunciat en diversos comunicats.

2) En particular volem mostrar el nostre més enèrgic rebuig novament a les coaccions i agressions a alguns informadors i a les seves eines de treball per part de certs manifestants, fets que suposen un intolerable atemptat al dret a la informació de la ciutadania. L’SPC mostra el seu suport i solidaritat envers tots els professionals de la informació que no van poder desenvolupar la seva tasca amb normalitat.

3) Els mitjans poden ser criticats per la seva línia editorial, per les seves informacions o per les seves opinions. Aquesta crítica, però, en cap cas pot traduir-se en un boicot a la tasca professional dels informadors, que no són ni els que han fixat els fonaments ideològics de les empreses de comunicació per a les quals treballen ni tampoc són els que decideixen les possibles tergiversacions informatives que es publiquen o s’emeten. Tot el contrari, la manca de regulació del sector és una de les raons que impedeixen als professionals lluitar contra les informacions que no respecten ni la veracitat, ni la pluralitat, ni són completes o de rellevància pública.

4) Recordem al cos dels Mossos d’Esquadra que l’ús d’elements identificatius per part dels informadors no ha de servir per limitar el seu lliure moviment ni la seva retenció en punts allunyats dels llocs dels fets.

5) També recordem l’obligació dels agents de la policia catalana d’anar degudament identificats amb la seva placa en un lloc visible.

6) Ens preocupa que aquests incidents puguin difuminar el debat públic sobre les retallades pressupostàries, que tenen una important transcendència social i que afecten l’estat del benestar pel qual els treballadors d’aquest país estem lluitant des de fa dècades.

Barcelona, 17 de juny de 2011