Més de 500 treballadors de TVC i CR es van concentrar per sorpresa, ahir dimecres 26 de juny, davant de la seu de CDC, al carrer Còrsega de Barcelona, per protestar contra el Procediment d’Acomiadament Col•lectiu (PAC) de 312 persones de les dues empreses, anunciat fa una setmana i que ahir iniciava el compte enrere.

Mentre a la seu d’Imagina es feia la primera trobada entre el comitè d’empresa de TVC i la representació de la CCMA, que liderava un membre de la consultora PriceWaterHouse Cooper (PWC), autora de l’informe que va dur a l’ERO brutal de Canal 9, i es demanava discreció i sigil als representants dels treballadors, un membre de la direcció de TVC anunciava que segons els criteris de PWC calia fer un seguit d’acomiadaments que afectaven greument l’àrea de programes culturals i documentals de TVC.

A la vegada, de la documentació lliurada per la CCMA-PWC es desprenia una proposta d’un mínim de 50 periodistes acomiadats, del total de 249 previstos a TV3. És a dir, ens trobem davant uns plans d’acomiadaments que afectarien greument àrees essencials de TVC, com són els programes culturals i documentals i els informatius, que en tots dos casos ja van escassos de gent. Es tracta d’una erosió inconcebible en una empresa que destaca en aquests àmbits i un atac del tot sorprenent als trets de prestigi de TVC, que sembla tenir l’enemic a casa i a una direcció de la CCMA al servei del PP (i del PPC) i de UTECA i el Grup Godó.

Contra això s’han rebel•lat els treballadors de TVC i de CR, i contra això lluitaran els pròxims 30 dies, denunciant davant la societat i el Parlament el veritable segrest i mutilació a què el Govern de CiU, i concretament la Conselleria de Presidència i la Secretaria de Comunicació estan sotmetent els mitjans de comunicació de la Generalitat, afectant el model per la via fàctica i burlant el Parlament, que és la veritable patronal d’aquests mitjans.

Els concentrats davant la seu de CDC han cridat consignes contra els plans antisocials i antinacionals del Govern per a la CCMA, i ho han resumit amb l’expressió de “botiflers!”. Després, els treballadors han cantat Els Segadors davant el cordó de Mossos d’Esquadra que protegia l’entrada, ben barrada, de la seu convergent. Els treballadors no ens menjarem aquests acomiadaments i els pensem impedir amb el suport, àmpliament demostrat, de la societat catalana, que si es portessin a terme, ho notaria en la qualitat i la quantitat de l’oferta de servei públic, essencial per a la democràcia, de TVC i CR.

Barcelona, 26 de juny de 2013