El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) condemna els 5 acomiadaments a la redacció anunciats per la direcció d’El Mundo, que afecten sensiblement a la reduïda plantilla de Catalunya i posa en perill la capacitat de cobertura de la informació que es genera a casa nostra. També denunciem els 4 acomiadaments consumats ja a l’Agència Catalana de Notícies, als que en seguiran 5 més anunciats ja per la direcció d’aquesta empresa que depèn del Govern, i que malgrat els baixos costos en personal, dels més versàtils entre els mitjans de comunicació de Catalunya, algú ha considerat que cal retallar el pressupost en un percentatge dictat des de l’executiu.

En el cas d’El Mundo, per culpa de la mala gestió empresarial, novament s’ataca el més fàcil, els llocs de treball dels professionals, a més del seu salari, que paguen així els errors de les direccions dels mitjans. Des de l’SPC donem suport a la concentració convocada pels treballadors demà a la tarda, de 17 a 17:15 hores davant de la seu del diari a Barcelona, i també a les vagues convocades per dijous 9 i divendres 10 en protesta per aquests acomiadaments, que han afectat un membre del Comitè d’empresa.

Pel que fa a l’ACN, els companys dels Comitès d’empresa de TV3 i de Catalunya Ràdio, que divendres compareixeran en comissió parlamentària sobre el futur de la CCMA, no dubtem que faran arribar la seva protesta pel desmantellament d’aquesta suposada “estructura d’Estat”, participada en un 30% per la Corporació, que pot acabar tenint una funció residual, en contradicció amb el paper d’una agència catalana de notícies en el moment polític actual.

Barcelona, 7 de maig de 2013