El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació comparteix amb altres organitzacions sindicals el seu rebuig a la proposta de retardar la jubilació als 67 anys. I en comparteix els motius, perquè és una mesura que pot afectar la qualitat de vida dels treballadors, i en molts sectors la salut, i és insolidària amb els aturats i amb els joves, quan el que toca en temps de crisi és crear nova ocupació i repartir la feina reduint la jornada de treball. Per això l’SPC dóna suport a les mobilitzacions convocades avui a diferents ciutats catalanes contra aquesta mesura que prepara el Govern del PSOE.

Això no treu que la realitat que vivim al sector de la premsa i la comunicació està anant en sentit contrari: en l’allau d’Expedients de Regulació d’Ocupació i de retallades de plantilla que hem patit es prejubila i s’acomiada treballadors a partir dels 52 anys, en base a criteris d’edat i d’estalvi en els plusos d’antiguitat. Així no es respecta el bagatge professional dels afectats i, per la ruptura generacional que representa, es trenca la continuïtat de l’experiència a les redaccions, d’una manera que afecta greument la qualitat de la informació.

Les dues mesures van contra els drets laborals i professionals dels treballadors, i per això l’SPC s’hi manifesta en contra.

Barcelona, 23 de febrer de 2010

SECRETARIA DE COMUNICACIÓ